Контакты
OOO "КБ Современные Авиационные Технологии"
- Адрес: 107045 г.Москва, Колокольников переулок д.9/10
- Телефон: +7 (495) 623 21 29
- Факс: +7 (495) 628 47 14
- E-mail: info@kb-sat.ru
Обучение пилотированию
Полеты на самолете

Обучение самостоятельному пилотированию самолётов "Cessna 172" и "L-29" опытными пилотам-инструкторами. Полеты на самолётах Cessna 172 и реактивных самолётах L-29
перейти в раздел »
Prop-Motors

Осуществляется работа с зарубежными партнерами в США и Франции по поставке самолетов, вертолетов, комплектующих, зап. частей, авионики и т.д.
перейти в раздел »
Компания PROP-MOTORS обеспечивает продажу, реставрацию обслуживание авиационной техники.
Модернизацию Единичных Экземпляров Воздушных Судов.
Экспериментальные разработки в области Авиации Общего Назначения (АОН)

Prop-Motors
ТЕХНИЧЕСКОЕ ОБСЛУЖИВАНИЕ
Самолеты
Тип ВС | Виды работ | ||
Оперативное ТО | Периодическое ТО | Другие виды работ | |
Самолет ЯК-18Т | А1, А2, Б, ВС, ОС, ОВ | Ф1…Ф6, Ф «1К», «ТО-1000», «ТО-2000» | Сезонное ТО ВС, ТО при хранении, специальные виды ТО Замена агрегатов и комплектующих изделий, доработки по бюллетеням |
Самолет Cessna 172 R/S | Pre-Flight, Post-Flight Inspections | Each 50 hours, Each 100 hours and 12 calendar months of operation | Special inspections |
Самолет Cessna 182 Т/Т182Т | Pre-Flight, Post-Flight Inspections | Each 50 hours, Each 100 hours and 12 calendar months of operation | Special inspections |
Самолет Cessna 206 Н/Т206Н | Pre-Flight, Post-Flight Inspections | Each 50 hours, Each 100 hours and 12 calendar months of operation | Special inspections |
Единичные экземпляры воздушных судов (ЕЭВС) | Согласно эксплуатационной документации |
Авиационные двигатели
Поршневые двигатели «Lycoming» производства США 200/300/500 серий, 4-х и 6-х цилиндровые, мощностью от 100 до 360 л.с.
Формы оперативного ТО двигателей Lycoming
Вид формы ТО | Когда выполняются |
Daily Pre-Flight | The daily pre-flight inspection is a check of the aircraft prior to the first flight of the day. This inspection is to determine the general condition of the aircraft and engine. |
Pre-Starting Inspections |
|
Формы периодического ТО двигателей Lycoming
Формы периодического ТО | Наработка с начала эксплуатации/после ремонта, содержание работ |
10-hour inspection | Within ten (10) hours of operating time, for new, remanufactured, or newly overhauled engines, replace the oil filter, and conduct an inspection of the contents of the used oil filter for traces of metal particles. |
25-hour inspection | At twenty-five (25) hours of operating time since the first inspection, new, remanufactured, or newly overhauled engines should undergo a 50-hour inspection including draining and renewing lubricating oil, replacing the oil filter, and inspecting the contents of the used oil filter. |
50-hour inspection | In addition to the items listed for daily pre-flight inspection, the following maintenance checks should be made after every 50 hours of operation. |
100-hour inspection |
In addition to the items listed for daily pre-flight and 50 hour inspection, the following maintenance checks should be made after every one hundred hours of operation.
|
400-hour inspection | In addition to the items listed for daily pre-flight, 50 hour and 100 hour inspections, the following maintenance check should be made after every 400 hours of operation. Valve Inspection - Remove rocker box covers and check for freedom of valve rockers when valves are closed. Look for evidence of abnormal wear or broken parts in the area of the valve tips, valve keeper, springs and spring seats. If any indications are found, the cylinder and all of its components should be removed (including the piston and connecting rod assembly) and inspected for further damage. |
Особые виды технического обслуживания
Вид формы ТО | Когда выполняются |
Non-Scheduled inspections | Occasionally, service bulletins or service instructions are issued by Textron Lycoming Division that re-quire inspection procedures that are not listed in this manual. Such publications, usually are limited to specified engine models and become obsolete after corrective modification has been accomplished. All such publications are available from Textron Lycoming distributors, or from the factory by subscription. |